Silnik to jeden z najważniejszych elementów każdego samochodu. Niektórzy nazywają go jego sercem. W większości przypadków, gdy renowujemy auto klasyczne, nie mamy innego wyjścia i musimy przeprowadzić odbudowę silnika. Wynika to z faktu, iż przez lata silnik ulega znacznemu zużyciu. Z czasem konieczna jest więc renowacja wielu jego elementów, w tym, chociażby dosyć kosztownego, bloku silnika.

Silnik VW Garbus – usterki wymagające naprawy

Kompleksowa odbudowa silnika to norma w przypadku renowacji aut klasycznych. Do uszkodzenia ich ‘’serca’’ dochodzi wskutek niepoprawnego użytkowania auta oraz w związku z wystąpieniem awarii. Usterce mogą bowiem ulec elementy silnika, szczególnie tego już wiekowego. Zazwyczaj odbudowy wymaga blok silnika, wał korbowy czy też głowica silnika. Często również elementy te wymagają jednak wymiany aniżeli naprawy.

 

Często również na nowe muszą zostać wymienione panewki korbowodowe, korbowód-tłok, a także panewki główne. Możliwa jest również konieczność montażu nowych uszczelek silnika, tłoków oraz pierścieni tłokowych. A to i tak nadal nie wszystkie elementy silnika, które mogą wymagać naprawy lub wymiany.

 

Oryginalne, czy nie?

Jeśli nie jesteśmy w stanie sami ocenić, w jakim stanie znajduje się nasz silnik VW Garbusa, to ważne jest, aby zasięgnąć profesjonalnej opinii. W wielu przypadkach możemy jeszcze uratować jakiś element, naprawiając go, zamiast wydawać sporą ilość pieniędzy. Tym bardziej że powinniśmy zdawać sobie sprawę, iż przy renowacji zabytkowego samochodu, jakim jest Garbus, powinniśmy postawić na oryginalne części do garbusa. Dlaczego?

 

Cała magia tkwi właśnie w tym, aby doprowadzić klasyczne auto do stanu, w jakim znajdowało się w latach swojej świetności. W szczególności dotyczy to silnika VW Garbus. Tylko wyposażając się w oryginalne części, jesteśmy w stanie odtworzyć wrażenie takie samo, jakie dawało prowadzenie danego auta lata temu. Chodzi tu o sam charakter silnika, jego dźwięk. Dlatego też, jeśli decydujemy się renowację VW Garbusa, to powinniśmy mieć na uwadze fakt, że jeśli tylko zdecydujemy się użyć silnika dedykowanego jakiejkolwiek innej marce samochodu, to Volkswagen zamieni się w np. Fiata.

 

Blok silnika – naprawiać, czy wymieniać?

Często możemy spotkać się z sytuacją, w której blok silnika naszego Garbusa jest zniszczony. Mogą wystąpić na nim liczne zarysowania, pęknięcia, odkształcenia szczególnie w miejscu, gdzie blok silnika styka się z głowicą, a także zużycie gładzi cylindrów. Każda z wymienionych usterek wymaga oczywiście kompleksowej naprawy. Bez tego nasz silnik VW Garbusa może nie osiągać odpowiedniej mocy, może zaobserwować hałas, drgania, a także niepokojąco wyglądający dym. Oczywiście, jeśli awaria jest na tyle duża, że nie ma takiej pewności, iż silnik zostanie całkowicie naprawiony, to najlepszym sposobem będzie zakupienie nowego oryginalnego bloku silnika.

Jeśli natomiast istnieje szansa naprawy, to możemy sami (jeśli posiadamy takie umiejętności i wiedzę) albo przy pomocy specjalisty dokonać uszczelniania bloku, obróbki wygładzającej, szlifowania, honowania. Tych czynności wymagać może głowica, a także sam blok silnika. Najważniejsza wobec tego jest wstępna rzetelna i dokładna ocena, a następnie skrupulatnie wykonana naprawa.